tiistai 21. lokakuuta 2014

Skeittikesä: Mitä tuli opittua

Ulos kun katsoo, niin kesä teki loppuaan jo ajat sitten ja mun kesällä alkanutta skeittiuraa tuli muutama päivä sitten neljä kuukautta täyteen. Enää ei tarkene kuin vain harvoina ja valittuina päivinä skeittaamaan ulkona, mutta onneksi Tyttörullalautailijat Ry tarjoaa järjestövuoron Kontulassa aina sunnuntaisin, sekä tytöille on järkätty omat vuorot Arabian että Laajasalon nutalla.

Heti skeittaamisen aloitettuani tein tietoisen päätöksen olla kirjoittamatta blogia, koska mulla oli semmoinen olo ettei tätä kukaan lue ja että en olisi niin hyvä kirjoittamaan. Kuitenkin vähän väliä on pyörinyt päässä postausideoita ja totuushan on se että ei kai kukaan mitään lue jos ei tekstiä edes tule. Jälkimmäiseen pointtiin en edes viitti kommentoida mitään. Eihän nyt kirjoittamista herranjumala opi muuten kuin kirjoittamalla (dorka). Lopullisesti mut tän blogin pariin ajoi se, että en oo itse löytänyt skeitti- tai snoukkablogeja luettavaksi. Varsinkin tyttöjen vastaavat ovat aika vähissä, joten miksipä en itse aktivoituisi jos se vaikka innostaisi muitakin tyyppejä bloggailemaan lautalajeista. Vinkatkaa ihmeessä lautablogeja tai blogeja missä lautaharrastukset näkyy vahvasti!

Nyt itse asiaan, eli mitä opin kesän aikana. Skeitti-innostus vaihteli kesän aikana jonkin verran, mutta pääasiassa into oppia uutta oli suuri. Tässäkin lajissa niitä omia pelkojaan saa kohdata jatkuvasti, mutta uskallan väittää että oon edistynyt ihan mukavasti. Jaoittelin vielä erikseen ne "kovimmat" temput mitä opin ja höystin niitä kuvin ja videoin;

1. Ollie

Tästä mä hoin jo koko alkukesän ja heinäkuun loppupuolella huomasin, että en oikeesti osaa mitään muutakaan, kun olen ihmetellyt ollien saloja. Toisaalta sen ansiosta mä tykkään, että mun ollie -tekniikka olisi nyt aika hyvässä kuosissa ja oon alkanutkin hakemaan siihen vain lisää ilmaa ja vauhtia.




2. (Fakie) Kickturn


Sen jälkeen kun opin tulemaan switchinä takas kaaresta maanpinnalle (oli mulle ihan jumalattoman vaikeaa) niin opin ensimmäisenä ollien jälkeen fakie kickturnin. Samassa syssyssä opettelin myös kickturnin kaaressa vaikkakin edelleen teen ajoittain turhan vajaita käännöksiä tai sitten innostun liikaa ja kippaan tailin kautta maahan. Kickturnit kuuluu kuitenkin mun skeittaamiseen suuresti ja tykkään kurvailla parkeissa, missä kaareja on ympäriinsä, tehden kickturneja joka väliin. Kickturn toimi myös vahvasti teemana mun kisaklippissä TRL:n videoklippikisassa, josta ei tosin sijoitusta tällä kertaan tullut.





3. Shove it

Mä jostain syystä kutsun tätä edelleenkin poppariksi vaikka en osaa vielä sitä kovin hyvin "popata". Mennään siis näin virallisissa yhteyksissä ihan shove it nimellä ettei nolata itseämme.





4. Rock to fakie

Kuluneen kesän kuuma peruna oli oppia tuttujen kesken tunnettu rokkari. Siitä tempusta mun piti alunperin muodostaa mun kisaklippi videoklippikisaan, mutta tottakai opin tempun päivä kisan päättymisen jälkeen. Tosiaan tätä kuumottelin koko kesän ja en saanut sitä millään päälle Hämeentien sillan alla. Lopulta Vuokissa onnistuin tekemään sen semmoseen nyppylään, nänniin, mikä lie ja onneksi kaveri taltioi mun ensionnistumiset kameralle:





Nänni oli tosin lastenleikkiä verrattuna siihen, että toi piti oppia myös tekee koparilla varustettuun kaareen. ( Se meinaa tota metallireunaa) Ylipäänsä vauhdinotto ja pystyssä pysyminen tuotti hankaluukia Sillan alla, mutta kuten todisteista näkyy niin opin sen sielläkin lopulta ländäämään.





Nyt olen jälestä treenannut ton laudan nostamista koparin yli. Se alkaa pikkuhiljaa sujua oikein hyvin kun vaan oikeesti päätän tehdä sen. Niin se tosin tuntuu olevan joka tempussa mitä oon oppinut. Kaikki on lähtenyt sujumaan heti kun oon vaan uskaltanut voittaa kaikki pelot ja tehnyt päätöksen onnitumisesta. Joskus tulee kolhuja, mutta tässä lajissa niihin jotenkin vaan tottuu. Tuleva talvi pitää sisällään uusia asioita, joita haluun oppia, mutta palaan niihin myöhemmin. Tsau.


Cool kuva miehen ottamana. Sylkyssä mun oma lauta mitä ei oo vielä blogissa näkynyt :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti